התחדשות היא שם המשחק: פתח תקווה צועדת קדימה

התחדשות עירונית בפתח תקווה

תנופת הנדל"ן בפתח תקווה תופסת תאוצה בעשור האחרון.
עבור מי שאינו בקיא בפרטים, ההתחדשות עירונית בפתח תקווה ותכנית המתאר של העיר המכונה 'אם המושבות' לשנת 2040, כוללת תוספת של 63,500 אלף יחידות דיור חדשות למניין הדירות הקיימות בעיר, בתוספת לקרוב ל-4 מיליון מ"ר של שטחים המיועדים לצרכי תעסוקה ומסחר.
המשמעות היא צפי להכפלת האוכלוסייה שעתידה להעמיד את אוכלוסיית העיר עד תאריך היעד על כחצי מיליון תושבים.

למגמה זו יש לצרף מספר משתנים מהותיים נוספים המפיחים בעיר אופטימיות אל העבר העתיד, החל מהקו האדום של הרכבת הקלה, דרך עתודות קרקע משמעותיות ושורה של פרויקטים על טהרת התחדשות עירונית אשר מעלים את ערך הקרקעות בפתח תקווה רבתי.

יש למה לצפות: השכונות שצפויות להוביל את המהפכה בפתח-תקווה

אחת השכונות המשתלבות עם המגמה המתוארת היא שכונת 'פסגת הדר' הנבנית כיום במערב פתח תקווה. היא צפויה להתבסס על עיקרון עירוב השימושים ועתידה לכלול 2000 יחידות דיור למגורים.
אלו ישתלבו עם רחוב השחם הנחשב לאחד ממרכזי העסקים והמסחר החשובים בעיר.
הפרויקטים החדשים בשכונה ייכללו בין היתר בניינים רבי-קומות בסטנדרט גבוה וצפויים לאפשר למשפחות רבות לשדרג את איכות חייהן באופן גורף.

דוגמה נוספת לרוח הגבית לה זוכה פתח תקווה מקורה בשכונת יוספטל הוותיקה, שעוברת בימים אלו מתיחת פנים מקיפה ומיתוג מחדש.
לאורך שנים היא נחשבה כאחת משכונותיה החלשות של העיר, אם כי בימים אלו באמצעות מנהלת כרמים להתחדשות עירונית האמונה הלוקחת חלק מרכזי בתנופת הבניה בתחומה, היא צפויה להוסיף כ-3000 יחידות דיור, לרבות פיתוח המרחב הציבורי, טיפוח ריאות ירוקות בשילוב עם אפשרויות מסחר ותעסוקה נרחבות.

גם שכונת עמישב המסורתית עתידה ליהנות מתכנית התחדשות עירונית רחבת היקף, שתכלול 965 יחידות דיור במסגרת פינוי בינוי, שתכלול גם סלילת כביש עוקף, לצד הסדרה של מבני ציבור, שטחים פתוחים והרחבת תשתיות.

ומה לגבי המחירים? דירות למכירה בפתח תקווה, כחלק ממגמה כוללת בגוש דן, מציגות זינוק חד בשיעור של עשרות אחוזים בעשור האחרון.
ניכר כי מי שמעוניין בהשקעת נדל"ן איכותית שתניב עבורו תשואה גבוהה, או בד בבד בשדרוג איכות החיים, כדאי שישקול ברצינות רכישת דירה בפתח תקווה, העיר שנמצאת בעיצומה של מהפכה חיובית למדי.

עוד כתבות שיעניינו אותך

דילוג לתוכן