מה ההבדל בין טיפול פסיכולוגי לטיפול רגשי

אם החלטתם שאתם מעוניינים בטיפול נפשי או רגשי, בעבורכם או בעבור אחד מבני המשפחה שלכם, אתם עתידים לגלות שהיצע אפשרויות הטיפול המוצע כיום הינו רחב ומגוון.
בכדי לבחור את הטיפול המתאים והנכון ביותר, חשוב בשלב הראשוני, להבין את ההבדלים בין טיפולי פסיכולוגי לבין טיפול רגשי.

מהו טיפול רגשי

טיפול רגשי הינו טיפול פסיכותרפי.
הטיפול יכול להתבסס על שיחה, על יצירה, על משחק (במקרה של טיפול רגשי לילדים) ובצורות נוספות, והמטרה שלו היא להבין בצורה מעמיקה את עולמו הרגשי של המטופל.
טיפול רגשי יכול להתאים לכל אנשים בכל קשת הגילאים (טיפול רגשי לילדים, טיפול רגשי למבוגרים ועוד…), אשר אינם חשים טוב מהבחינה הנפשית, הן כתוצאה ממשבר אותו עברו, הן כתוצאה מקשיים בתחומים שונים בחיים והן מסיבות רבות אחרות.
טיפול רגשי יכול להתבצע על ידי מטפלים בעלי הסמכות שונות בעולם הטיפול, וזאת בניגוד לטיפול הפסיכולוגי, בו נתעמק בהמשך, אותו רשאי לבצע רק פסיכולוג מוסמך.
מהסיבה הזאת, חשוב שכל מי שפונה לטיפול אשר מוגדר כטיפול רגשי, יבין תחילה מה ההכשרה של המטפל ואיך מתבצע ההליך הטיפולי – וזאת על מנת לוודא שאכן מדובר בטיפול אשר עונה על דרישותיו וציפיותיו.

מהו טיפול פסיכולוגי

טיפול פסיכולוגי הוא טיפול נפשי רגשי אשר כאמור, מתבצע על ידי פסיכולוג מוסמך – זה יכול להיות פסיכולוג קליני, פסיכולוג חינוכי וכיוצא בזה (בהתאם להסמכה אותה קיבל במסגרת לימודיו לתואר שני בפסיכולוגיה).
הטיפול הפסיכולוגי, מתבסס על טכניקות שונות אשר ייעודן לטפל בקושי הרגשי או הנפשי עמו מתמודד המטופל.
טיפול פסיכולוגי מתבסס בעיקר על שיחות, אך לעיתים יתבצע גם בטכניקות אחרות – בעיקר במקרים בהם הטיפול מיועד עבור ילדים צעירים, אשר לא תמיד ירצו או יוכלו לנהל שיחה.

ההבדלים בין שני הסוגים ואיך בוחרים

בסופו של דבר ההבדל המרכזי והמשמעותי ביותר בין טיפול פסיכולוגי לטיפול רגשי, טמון במי מוסמך לבצע את הטיפול – כאשר בטיפול נפשי אלו אנשי מקצוע בעלי הסמכות שונות בתחום הטיפולי ובטיפול הפסיכולוגי אלו יהיו, פסיכולוגים מוסמכים.
בכל מקרה, רגע לפני שמתחילים בטיפול כדאי לבדוק את כל הפרטים הרלוונטיים לגביו, כמו הכשרת המטפל, ניסיון וטכניקת הטיפול.
יש לזכור, כי הרבה מהצלחת הטיפול, תלויה במידת החיבור בין המטפל למטופל, לכן, אחרי שבוחרים בצורה מושכלת ונבונה, את סוג הטיפול ואת המטפל, יש להגיע כמובן, עם פתיחות להליך הטיפולי ולשים לב למידת החיבור האישי עם המטפל.  

עוד כתבות שיעניינו אותך

דילוג לתוכן