מע"צ – נתיבי ישראל

מדריך רכבים ותחבורה בעיר

נתיבי ישראל הינה חברה ממשלתית אשר אחראית על תכנון פיתוח ואחזקת תשתיות התחבורה בישראל.
החברה הוקמה בשנת 1921 ובשנת 1948 (שנת הקמת המדינה) קיבלה את השם העברי מע"צ.
בשנת 2004 החברה הפכה לחברה ממשלתית אשר פועלת בשיטת העסקה של מיקור חוץ – היא מוציאה מכרזים לפרויקטים ומעסיקה את הזוכים – החברה לא מעסיקה עובדים באופן ישיר.  

שירותי החברה

חברת נתיבי ישראל מטפלת בכל מה שקשור לפיתוח ואחזקת כבישים בינעירוניים, פיתוח והקמת מסילות רכב בישראל והיא אף אחראית על בניית שדה התעופה החדש – אשר אמור להוות כשדה משלים לנתב"ג.
כיום, באחריות החברה כבישים באורך של כ-8000 ק"מ, היא אחראית בין היתר על תחזוקתם של כ-105 מחלפים, 2200 צמתים, 95,000 תמרורים ושלטים, 1300 גשרים ורשימת האלמנטים אשר באחריותה עוד מגוונת וארוכה.
חברת נתיבי ישראל עובדת בהתאם לתוכניות רב שנתיות אשר לפני שהן יוצאות אל הדרך, הן אמורות לקבלת תחילה אישורים של משרד התחבורה ושל משרד האוצר.

גלריית תמונות עבודות כביש

תוכניות החברה העתידיות

לחברת נתיבי ישראל תכנית חומש, אשר מטרותיה הן בין היתר: לחבר את הפריפריה למרכז, לשפר את רמת הבטיחות בתשתיות הקיימות בישראל, לשפר את התחבורה הציבורית ולהגדיל את השימוש בה, לתחזק את הכבישים בצורה האיכותית האפשרית, לאפשר שילוביות אופטימאלית בין כל אמצעי התחבורה בישראל ולספק פתרונות מתקדמים וחדשניים לבקרת התנועה.
בשנת 2019 החברה הציגה את התוכנית העתידית שלה אשר אמורה לכלול: תכנון של מספר מסילות רכבת ובין היתר: כרמיאל – קריית שמונה, באר שבע – ערד, דימונה – ירוחם וכמובן קו הרכבת אשר יחבר את רוב אזורי המדינה לאילת.
החברה הינה אחרית בשיתוף רכבת ישראל על פרויקט חשמול הרכבת, אשר יצא אל הדרך בשנת 2010.

קראו עוד

  1. סימון כבישים במדינת ישראל.
  2. הסדרי תנועה – איך עושים את זה?

עוד כתבות שיעניינו אותך

דילוג לתוכן